“No crec que les grans marques puguin ser sostenibles”

“No crec que les grans marques puguin ser sostenibles de veritat”. No ho diu qualsevol, ho manté Gema Gómez, directora de Slow Fashion Spain i, probablement, el nom propi més repetit quan es parla de moda sostenible a Espanya. “Són negocis que depenen de la venda massiva”, continua, i veu “difícil que es transformin tant com per aconseguir aquest canvi”.

Ara que la reivindicació d’una indústria de la moda més respectuosa amb el medi ambient i amb els drets dels treballadors comença a tenir més seguidors i visibilitat, moltes empreses incorporaran canvis i voldran llençar missatges en aquest sentit. Tot i això, “alguns canvis i tendències intermèdies no són solucions de futur”, adverteix.

La directora d'Slow Fashion Spain, Gema Gómez  Foto: Slow Fashion Spain

La directora d’Slow Fashion Spain, Gema Gómez Foto: Slow Fashion Spain

“Utilitzar cotó orgànic està molt bé”, explica Gómez, “però només és un punt de partida del que suposa fer moda d’una forma més sostenible”. La moda sostenible o slow fashion va molt més enllà, i és l’obstinació d’introduir els criteris de la sostenibilitat en tots els processos de la indústria, des de l’extracció i producció de la matèria prima, fins a la transformació i confecció, la distribució, l’ús i el final de vida del producte.

Després de treballar molts anys en instituts de tendències de París, on veia el costat més bonic de la moda, però també en grans cadenes, on va adonar-se de la part més negativa d’aquesta indústria, Gómez va decidir crear des de Madrid la plataforma Slow Fashion Spain, que s’ha convertit en el lloc de referència a Espanya per als que somnien en la transformació d’un sector que els apassiona i els horroritza a la vegada.

Imatge de la plataforma Slow Fashion Sapin

Imatge de la plataforma Slow Fashion Spain

Fins al 2011, quan neix Slow Fashion Spain, hi havia una gran mancança d’informació en espanyol sobre aquest sector. Però ara, la plataforma ofereix formació i assessorament als dissenyadors i empreses que volen implementar una estratègia d’innovació amb criteris de sostenibilitat; dóna difusió a la moda més sostenible i visibilitat a les iniciatives que ja treballen en aquesta direcció; i crea i fomenta xarxes professionals i treballs en equip. Acaben de llençar un directori molt útil per al sector, que anirà creixent i es preveu més complet a partir de l’octubre, i també han editat un llibre, Fashionista y Slow, dirigit al consumidor.

A més, organitza cursos, sessions de networking, xerrades, conferències i jornades, amb l’objectiu de mostrar alternatives al ‘fast fashion’. El passat mes d’abril, es va celebrar la tercera jornada de moda sostenible al Museo del Traje de Madrid, una cita ineludible del sector. Gómez creu que ha tingut molt bona acceptació i creu que, després de tres anys de divulgació, “ara falta anar més enllà en la indústria”. Si us interessa la moda sostenible, no deixeu de seguir els passos de Slow Fashion Spain.

El llibre 'Fashionista y Slow'

El llibre ‘Fashionista y Slow’

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s